2015/03/21

REBARBARA






Ma van a tavasz hivatalos első napja. Olyan jó hangulattal ébredtem ma, lehet azoktól a különös érzésektől, amelyek a reggeli friss szellővel repültek be a nyitott ablakon át a szobába. Tegnap ahogy a boltban friss epret kerestem, hirtelen megpillantottam a zsenge piros rebarbarát, és nem volt kérdés, hogy ma mit sütök. A gasztronómiában az eper és a rebarbara az egyik legjobb ízpárosának számít. A rebarbara savanykás íze nagyon jól harmonizál az eperrel. :)



Eper & Rebarbara crumble



A crumble vagy morzsasüti nálam az az édesség, amiben egyáltalán nem nézem a hozzávalók arányát.
Fogok egy pite tálkát, és elkezdem rétegezni a gyümölcsöket, jelen esetben az epret, amit előzőleg karikákra szeletelek, és a rebarbarát, amit  3-5 percig előfőzök. A gyümölcsökre öntöttem egy kis tavalyi házi szilvalekvárt, (eperlekvár jobb lett volna), de ez nem volt. A morzsához a következőket kevertem össze:
kb 50 g teljes kiőrlésű lisztet, 50 g búzapelyhet, 50 g őrölt mandulát, tetszés szerinti mézet, (ki mennyire szereti édesen, vagy savanykásan)  mandula aromát (ettől különös illata lett), szeletelt mandulát, és egy kevés vajat, amivel morzsásra gyúrtam. Ezt az egyveleget ráhintettem a gyümölcsre, és kb 15 percig sütöttem,,
















Rebarbara & Eper Smoothie



250 g eper
250 g rebarbara
2 dl víz
3 evőkanál méz
1 teáskanál fahéj










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése