2015/07/05

Bella Italia & Wunderschöne Schweiz



Talán ez volt az első olyan utazásunk, amire egyáltalán nem készültem. Az indulás előtti este még fogalmam sem volt, mi lesz az első állomás, hol fogunk majd megszállni. Annyit tudtam csupán, hogy Locarnot, Luganot, és a comói tavat mindenképp látni akarom.
A reggeli indulás döccenőmentes volt,, ami egy kisgyermekkel nem mindig mondható el...
Elindultunk, én pedig elkezdtem lapozgatni az útikönyvet. Lassan összeállt a kép.





A jó pár órás út alatt, tartottunk egy kis pihenőt a bodeni tónál.  (Lent Lindau)





Miután Maxim is kellőképp felfrissült,, indultunk tovább. :) 

A Verzasca völgyről azelőtt még nem hallottam,, de olyan csábítónak tűnt, hogy nem lehet kihagyni. Délután értünk ide, már elég fáradtan, jólesett megmártózni  a csodás kövek közt. A völgy a svájci Ticino kantonban található, Locarnotól alig fél órára. Városkái a Verzasca folyó mentén találhatók. Az ide vezető utat mindenütt magas sziklák ölelik át,,, (le sem mertem nézni) :) A hegyek átlag magasága 2400 m. A tengerszint  500-900 m között váltakozik.

Lavertezzo








Ponte dei Salti Lavertezzo/ Verzasca









A víz kellően meleg volt, mindig úgy vágytam arra, hogy egyszer ilyen kövek közt fürödhessek.













2 órás fürdőzés után elindultunk szállást keresni Locarnoba.




Maxim útközben megismerkedett egy helyi cicussal.



Verzasca tradicionális kőházai az un. Rustici



Az éjszakát Locarnoban töltöttük. Locarno nagyon nyugodt, csendes városka, bár még Svájcban vagyunk, az olasz hatás elég erőteljes. Ha egy hónappal később érkezünk, valószínűleg részt vehettünk volna a locarnoi filmfesztiválon, amit minden évben augusztusban rendeznek,, díja pedig a Leopárd. A fesztivált a központi téren rendezik (Piazza Grande) egy hatalmas tér, most tele kávézókkal.

Locarnoba én ezért a gyönyörű sziklába épített kolostorért szerettem volna eljönni. Fantasztikus ahogy ott álltam előtte.


Madonna del Sasso kolostor




Locarnot elhagyva, végig autóztuk a Lago Maggiore nyugati partját. Következő állomásunk Cannobio városka, ami már Olaszország.


Egy könnyű ebéd, kilátással a tóra?! :)







Lago Maggiore városkái útközben




Cannero Riviera igazi riviéra hangulattal





Végig autókázva a Lago Maggiore partjait, elindultunk Como fele. A tónak van egy jellegzetes flairje, ami csak itt érzékelhető.
2. éjszakánkat Bellagioban töltöttük, nagy szerencsénkre találtunk szállást, mert szinte minden szálloda tele volt. Bellagio ugyanis a comói tó legszebb városa címet viseli.




Egy egész délelőttös séta Bellagióban






Bellagio ide vagy oda, nekem a legeslegszebb Varenna volt, ide csak komppal lehet átjönni, ill. meg kellene kerülni az egész de legalábbis a fél tavat. 

Varenna





Maxim elaludt, mi pedig beültünk egy fini ebédre. Egy pillanatra becsuktam a szemem,, hallgattam az evőeszközök koccanását a turisták tányérain,, az angol, olasz, francia szójárást,, miközben hűvös szellő simogatott a nagy melegben, és nyugtáztam a pillanatot,, hogy itt vagyok, Varennában.



Varennából szintén kompra szálltunk és egy másik városkába értünk, Menaggioba. Sajnos Clooney-val nem futottam össze, pedig végig figyeltem, vártam :D


Menaggióban nem időztünk sokat, inkább elindultunk Luganó irányába. Az út mindössze 45 perc volt, közben visszaléptünk Svájcba.

Luganot gyakran emlegetik svájc Monte Carlojának, a luganói tó központi városa, ezzel együtt a 4. tavat értük el. 

Számomra meghatározó élményt jelentett, amikor besétáltunk a belváros melletti gyönyörű kertbe Exotic Garden of modern art és hirtelen megpillantottam a kaput, amiről már oly sok fotót láttam. Nem túlzás azt mondanom, hogy a könnyeim folytak örömömben.





Maxim, miután extázisba ejtette a parkban sétáló gyerekeket a sok mondanivalójával a maga kis nyelvén, kirohangálta magát.



Ami még hiányzott, az a montreauxi jazz fesztivál, ami pont a hétvégén nyitott meg.. Sajnos ez már nem fért bele az időnkbe,, talán jövőre. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése