2014/09/08

Füge tart és Königsee



Ti szeretitek a fügét?

Nálunk a családban nem 'én' rajongok érte :) Szerettem volna olyan gyümölccsel sütni, amihez eddig nem sok közöm volt. Már tavaly is elhatároztam,, de sajnos lemaradtam a friss fügeszezonról. Az idén viszont az elsők között bevásároltam belőle, és amíg kapható, kimerítem a füge ízvilágát :D

A lent látható füge tart egy kellemes őszi pitéhez hasonlít mégis van benne valami számomra eddig szokatlan ízharmónia.
 Még este elkészítettem, hogy másnap magunkkal vigyük a kirándulásra. Ezúttal a Königseehez utaztunk. Odaérkezésünkkor kattintottam róla pár fotót nappali fényben.
 




A Königsee a német-osztrák határ közelében található, sokak szerint Németország legszebb tava. Nálam már régóta szerepelt az utazási listán. :)



                                              




Világhírű a tavon kialakult visszhang





Közeledünk a St. Bartholomä kápolnához


























A füge tart receptje


Tésztához: 150g vaj, 100g cukor, csipet só, 250g liszt, 1 tojássárgája, 2 evőkanál víz
Krémhez:   125g puha vaj, 125g barna cukor, 125g mandulaliszt, 2 tojás, 3 körte, 3 friss füge, 50g barna cukor

Elkészítés: A tésztához a vajat, sót, cukrot elkeverjük, hozzáadjuk a lisztet, tojássárgát és vizet, sima tésztává gyúrjuk,, majd egy órára hűtőbe tesszük.

Ezután a tésztából egy nagy kört nyújtunk kilisztezett gyúrófelületen,, majd sütőpapírra helyezzük.
(Sütőpapíron sütjük, amit egy sütőfelületre teszünk.)

A krémhez a vajat, cukrot összekeverjük a mandulaliszttel és a tojásokkal. A krémet a tészta közepétől kifele szépen elsimítjuk, úgy hogy a peremnél visszafele hagyjunk 5-6 cm-t  körbe. Fontos!!! A tészta széleit felhúzzuk, hogy a krém sütésnél ki ne folyjon, kicsit vissza is hajthatjuk.

A fügéket negyedeljük, a körtéket meghámozzuk és vékony negyedekre vágjuk, a krémen elhelyezzük.

180 fokon  20-25 percig sütjük.
Sütés után sötét reszelt csokoládéval meghinthetjük.


Jó étvágyat!







2 megjegyzés: