2013/10/17

Lepénykenyér padlizsánkrémmel

' - Ez bizony csak kenyér - mondták a katonák. - Nem királynak való, hanem csak a szegény embernek. Elővette bicskáját a király, szelt belőle és megkóstolta. Addig falatozott, míg a fele elfogyott. Azt mondja akkor: - Na, ilyen finomat nem ettem még, amióta a pólyából kioldottak.'

Ismeritek ezt a mesét? ' A legfinomabb falat'..Na valahogy én is így vagyok ezzel. Bármikor meg tudnám enni, nagyon sok féle módon variálható, íze szinte teljesen azonos a pitával, aki szereti a gyrost, az nem fog csalódni. Az eredeti recept itt található:http://fahejesfeta.blogspot.hu/2009/06/pita-es-gyros.html 

Én csak egy icipicikét készítettem máshogy...



Hozzávalók:

 45 dkg liszt
2 tk só
1 tk cukor
1  szárított élesztő
4 ek olívaolaj
1 pohár joghurt








A hozzávalókat összegyúrjuk, és kb egy órát hűtőben pihentetjük. Ezután lisztezett gyúródeszkán 12-14 darabra vesszük, 1-1,5 cm-re kinyújtjuk, ha lehet kör alakúra, és forró serpenyőben kisütjük.
a




Melanzane avagy a Padlizsán..

Az első igazán finom padlizsánkrémet még a hajós éveim alatt ettem, egy erdélyi recept szerint, azóta se olyan jót.:) Azóta már egyszer megpróbálkoztam vele, de nem sok sikerrel. Ezúttal igyekeztem nem túlbonyolítani. Két közepes méretű padlizsánt megmostam és sütőpapíron 200 fokon kb 1 óráig sütöttem, félidőben átfordítottam. Amikor már jól megfonnyadt, hideg vízbe mártottam, és lehúztam a héját. Kinyertem belőle a húsát, magokat kikapartam. ( Túl sokra ne számítsatok :) ). Ezután egy fél fej vöröshagymával, 1 gerezd fokhagymával, sóval, és pár csepp citrom levével összeturmixoltam.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése